Privatlivspolitk

I vores persondatapolitik kan du læse, hvordan vi (Wopla® ApS) behandler de personoplysninger, som vi indsamler fra dig.

1. ANSVAR

1.1   Beskyttelse af dine persondata har vores absolut højeste prioritet.

1.2   Wopla behandler persondata og har derfor udarbejdet denne privatlivspolitik, som oplyser om, hvordan vi behandler dine data.

2. SELSKAB

2.1   Selskabet er:

Wopla ApS
Hvidovrevej 376
2650 Hvidovre

CVR-nr.: 37 11 58 86

E-mail: hello@wopla.dk
Telefonnummer: +45 70 666 369

(Herefter benævnt ”Wopla”)

3. PERSONDATA

3.1   Det er vigtigt for os, at dine personlige oplysninger opbevares sikkert og fortroligt.

3.2   Nedenstående retningslinjer beskriver hvilke typer af persondata, som Wopla indsamler, hvordan Wopla behandler disse data, og hvem du kan kontakte, såfremt du har spørgsmål eller kommentarer til denne privatlivspolitik.

4. TYPER AF PERSONDATA

4.1   Vi indsamler typisk følgende personoplysninger fra dig, som kunde, som typisk er: navn, adresse, e-mail, telefonnummer, fødselsdato, kredit/betalingskortnummer og udløbsdato kost, m.v.)

5. FORMÅL

Dine persondata indsamles og anvendes til følgende formål: Levere aftalte produkter og tjenester, kommunikation med vores kunder – eksempelvis besvare spørgsmål, forespørgsler, klager eller andre henvendelser, administration af brugerkonti/ profiler.

Retsgrundlaget for vores behandling af dine personoplysninger er følgende:

Behandling af personoplysningerne er nødvendig af hensyn til opfyldelse af en eller flere kontrakter/ aftaler, i hvilke du er part, jf. databeskyttelsesforordningens art. 6, stk. 1, litra b.

6. MARKEDSFØRING OG BRUGEN AF PERSONOPLYSNINGER

Vi behandler personoplysninger om følgende kategorier af registrerede personer i markedsføringsøjemed, herunder følgende: Kunder, Besøgende på vores hjemmeside/app og de fysisk personer, som afhenter maden.

Vi behandler følgende typer af personoplysninger i markedsføringsøjemed:

Navn, telefonnummer, e-mailadresse og købsvaner. Oplysningerne behandles med følgende formål:

  • Udsende markedsføringsmateriale
  • Foretage andre markedsføringsmæssige tiltag
  • Tilpasse og optimere vores service.

Vores behandling er begrænset til de personoplysninger, der er nødvendige til opfyldelse Privatlivspolitik 3 af ovenstående formål.

Vi behandler følgende typer af personoplysninger i forbindelse med brugen af vores hjemmeside/ app:

  • Oplysninger om IP-adresse, oplysninger om login, brugeradfærd, e-mail og telefonnummer.

Udover ovenstående er der en række personoplysninger, hvor det er frivilligt for brugeren om oplysningen behandles: Oplysninger om allergener.

Ovenstående personoplysninger, behandles med følgende formål: At videregive information om dine bestillinger til den pågældende kantine, optimering og administration til brugen af vores hjemmeside/app, generere statistik over brugen af vores hjemmeside/app, tilpasse og optimere vores services og hensynet til eventuelle allergener.

7. DINE RETTIGHEDER

7.1   Indsigtsretten

7.1.1   Du har ret til at få bekræftet, om der behandles persondata om dig i givet fald, få adgang til persondata, hvorfor vi som dataansvarlige, skal udlevere en kopi heraf.

7.2   Dataportabilitet

7.2.1   Du har ret til i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format at modtage persondata om sig selv, uagtet om du selv har givet oplysningerne til Wopla.

7.3   Ret til berigtigelse

7.3.1   Du har ret til, at få urigtige persondata om dig selv berigtiget af den Wopla uden unødig forsinkelse.

7.3.2   Retten til berigtigelse angår dog alene objektive persondata, og ikke subjektive vurderinger.

7.4   Retten til at blive glemt

7.4.1   Du har ret til, at få Persondata om dig selv slettet af Wopla uden unødig forsinkelse, hvorfor Wopla har pligt til at slette Persondata uden unødig forsinkelse.

7.4.2   Dog er retten begrænset sådan, at der ikke kan kræves sletning, hvis behandlingen er nødvendig for at overholde en retlig forpligtelse eller for at retskrav kan fastlægges.

7.5   Ret til dataminimering

7.5.1   Du har ret til at få begrænset behandlingen af persondata hvis: (i) rigtigheden af Persondata bestrides af den registrerede, (ii) behandlingen er ulovlig, (iii) den dataansvarlige ikke længere har brug for Persondata til behandlingen, men de er nødvendige for, at et retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares.

8. BEHANDLINGSREGLER

8.1   Dataansvarlig

8.1.1   For persondata om dig som kunde, vil Wopla være at betragte som dataansvarlig.

8.2   Overførsel til tredjelande

8.2.1   Der sker ikke overførsel af Persondata til tredjelande.

8.3   Databehandlere

8.3.1   Wopla anvender eksterne virksomheder til at foretage udvalgte elementer af den tekniske drift af Wopla. Disse virksomheder fungerer som databehandlere i forhold til de persondata, som Wopla er dataansvarlig for.

8.3.2   Databehandling uden for den Europæiske Union, idet Woplas udviklere, er siddende i Pakistan. Vi har indgået databehandleraftaler med vores databehandlere og de har foretaget de nødvendige organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger, til brug for behandlingen af dine personoplysninger.

8.3.3   Databehandleren handler alene efter instruks fra os.

8.4   Anden videregivelse

8.4.1   Såfremt Wopla modtager henvendelse fra politi (eller anden lignende offentlig myndighed) eller retsvæsen om udlevering af persondata, vil Wopla foretage udlevering af dine persondata i overensstemmelse med gældende lovgivning.

8.5   Generelle tekniske foranstaltninger

8.5.1   Adgang til Persondata er begrænset til personer, der har et sagligt behov for adgang til Persondata. Data vil alene blive tilgået på ”need to know” basis.

8.6   Sletning

8.6.1   Det skal konkret overvejes, hvor længe persondata opbevares, inden de slettes.

8.6.2   Bogføringsreglerne indebærer, at persondata knyttet til en betaling skal opbevares i 5 år + løbende kalenderår efter regnskabsårets afslutning.

8.6.3   Hensynet til at Wopla kan varetage sine interesser ved et muligt ansvar kan indebære, at oplysninger opbevares i 5 år efter afslutningen af opgaven.

8.6.4   Når din bruger deaktiveres vil dine personoplysninger slettes 1 år efter brugeren er blevet deaktiveret. Bemærk at oplysninger til gennemførsel af køb opbevares i 5 år.

9. ÆNDRING AF PERSONDATAPOLITIK

9.1 Wopla kan til enhver tid og uden varsel, ændre denne privatlivspolitik med virkning for fremtiden. Woplas nye privatlivspolitik vil herefter være gældende for din brug af Wopla.

10. HENVENDELSER

10.1   Hvis du har spørgsmål til nærværende privatlivspolitik, vores behandling af persondata, berigtigelse eller dit forhold til os i øvrigt, er du velkommen til at rette henvendelse til os på følgende adresse:
Wopla ApS, CVR-nr. 37 11 58 86, Hvidovrevej 376, 2650 Hvidovre, Danmark,
T: [+45] 70 666 369, E-mail: hello@wopla.dk.

11. DATATILSYNET

11.1   Du har mulighed for at klage til Datatilsynet over Woplas indsamling og behandling af dine persondata:

Datatilsynet
Borgergade 28, 5.
1300 København K

Telefon: 3319 3200
Mail: dt@datatilsynet.dk
Web: datatilsynet.dk